Srpska vina – i brend i trend

Tekst preuzet:

http://www.beogradskisajamturizma.rs/

U saradnji sa Udruženjem vinara i vinogradara Srbije – „VIVIS“ i Privrednim društvom „Srpsko vino“, Beogradski sajam od 21. do 24. februara organizuje Međunarodni sajam vina. BEOWINE fair, četvrti po redu, održava se istovremeno sa međunarodnim sajmovima turizma, hotelsko-ugostiteljske opreme i suvenira.

Više od 140 izlagača, od kojih 50 dolazi iz 13 zemalja sa bogatom tradicijom u proizvodnji vina, predstaviće u hali 2 svoja najbolja vina i opremu za vinarstvo i vinogradarstvo. U društvu najuglednijih domaćih vinara i vinarija ove godine će se naći i izlagači iz Italije, Austrije, Francuske, Španije, Grčke, Švedske, Slovenije, Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, Bugarske i Rumunije.

Najvažnije smernice za proizvođače vina biće prezentovane u okviru stručnog pratećeg programa. Najvažnije teme odnose se na geografsko poreklo i oznake proizvođača, analizu vina i kontlolu kvaliteta, a stručnjaci će govoriti i o načinu odabira sirovina za kvalitetnu proizvodnju voćnih rakija, kao i o novim tehnološkim postupcima.

Na konferenciji za novinare, na kojoj je u Privrednoj komori Beograda najavljen Sajam vina, rečeno je da je proizvodnja i distribucija ovog napitka jedna od najekspanzivnijih industrijskih grana kod nas, a da Srbija ima sve uslove da postane značajna destinacija na vinskoj mapi sveta. Pored vrhunskih vina, brojne vinarije na ovoj manifestaciji predstaviće i svoju turističku ponudu, smeštaj i gastronomske specijalitete.

DR MILAN JANKOVIĆ, predsednik Privredne komore Beograda:

– Beogradska i srpska privreda pokazuju žilavost u ovoj oblasti, jer uprkos evropskim standardima domaća vina i rakije pronalaze svoje mesto. Konkurentnost na ovom polju potvrđuje i otvorenost našeg tržišta, ali očekujemo da će se i za naše proizvode otvoriti tržišta u regionu. Proizvođačima vina veliki podstrek da istraju, pored Beogradskog sajma i Privredne komore Beograda, daje i Ministarstvo ekonomije, a potrebna im je podrška cele države. Treba promovisati ono što je dobro, a u Srbiji je to upravo ova oblast. Tako se stvara domaći brend i trend.

GVOZDEN RADENKOVIĆ, predsednik Udruženja vinara i vinogradara Srbije VIVIS:

– U značaj razvoja srpskog vinarstva uverili su se svi koji podržavaju ovu oblast i manifestaciju. Ona se ustalila i od malih lokalnih dešavanja prerasla u tradicionalnu, tako da se srpski vinari sada predstavljaju na Beogradskom sajmu, jedinom referentnom mestu za promociju ovog pića. Mnogo je i truda i sredstava uloženo da ova manifestacija opstane i dostigne sadašnji nivo. Sajmovi vina i turizma su komplementarni, jer se zemlje upoznaju kroz pejzaže, ali i mirise i ukuse – Sajam turizma je dobio vinoljupce, a Sajam vina brojne ljubitelje putovanja.

DARKO JAKŠIĆ, šef grupe za vinogradarstvo i vinarstvo u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede:

– Napredak u ovoj oblasti je jasno vidljiv, jer sve veći broj domaćih proizvođača vina ima zaštićeno geografsko poreklo, a pre par godina ih je bilo samo nekoliko. Osetno raste i naš izvoz vina – prošle godine šestostruko je premašena kvota za izvoz vina u rinfuzu, dok istovremeno EU nije ostvarila predviđenu kvotu za bescarinski izvoz u Srbiju. Napredujemo, ali nas čeka još puno posla. Cilj nam je da izvozimo što više skupih vina, a to još nije ostvareno u dovoljnoj meri.

VELIBOR PEŠIĆ, predsednik Privrednog društva „Srpsko vino“:

– Beogradski Sajam vina jedna je od najvažnijih regionalnih manifestacija ovog tipa. Njeni najbrojniji učesnici su izlagači iz Srbije, ali će se beogradskoj publici predstaviti i brojni proizvođači i distributeri vina iz 13 zemalja. Vinarima će se prvi put pridružiti i proizvođači rakija i očekujemo se da će njihov zajednički nastup na Sajmu prerasti u tradiciju.

GORAN PETKOVIĆ, državni sekretar u Ministarstvu finansija:

– Sajam vina se četvrti put organizuje istovremeno sa Sajmom turizma, a stalni rast ove manifestacije govori o njenoj uspešnosti. Vinogradari će za koji dan proslaviti Svetog Trifuna, svoju slavu, a onda slede pripreme za nastup na Beogradskom sajmu. Proizvođači će predstaviti nove etikete ali i turističke predloge – da se u vinu ne uživa samo u svom domu i u restoranima, već i tamo gde ona nastaju i gde se čuvaju. Već dve godine traje veoma uspešna akcija obeležavanja vinskih puteva u Srbiji, u kojoj je 10 vinskih puteva obeleženo saobraćajnom turističkom signalizacijom.

SERVISNE INFORMACIJE

Radno vreme:

četvrtak, 21. februar od 10 do 18 časova
petak i subota, 22. i 23. februar od 10 do 19 časova
nedelja, 24. februar od 10 do 17 časova

Ulaznice: cena pojedinačnih ulaznica je 300 dinara, ulaznice za grupne posete koštaju 150, a parking se plaća 200 dinara na sat.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>